مقالات

کاربردهای المنت وکیوم

المنت های گرمایشی وکیوم برای کاربرد در خلاء صرفا در صنعت استفاده می شوند، به عنوان مثال در کارخانه های رنگ سازی برای قدرت زای نوری یا فتوولتائیک. آن ها بدون ایجاد آلودگی جوی تابش حرارتی ایجاد می کنند. این امر با طراحی ای که دارای اتصال محکم در خلاء (اتصالات سرپیچ/پیچ) است امکان پذیر می شود.

طراحی و انتخاب المنت های گرمایشی وکیوم برای عملکرد مناسب هر کوره خلاء بسیار مهم است و به عوامل متعددی بستگی دارد: حداکثر دمای کارکرد، بار توان؛ فشار جزئی و گازهای خاموش کننده و میزان عمر مفید. اکثریت قریب به اتفاق کوره های خلاء گرمایش الکتریکی دارند. به این ترتیب المنت های گرمایشی از آلیاژهای فلزی با درجه حرارت بالا مانند فولاد ضد زنگ، نیکل کروم، مولیبدن، تنگستن، تانتالوم یا از مواد غیر فلزی مانند گرافیت و کاربید سیلیکون ساخته می شوند.

فولاد ضد زنگ و آلیاژهای نیکل- کروم معمولا برای کاربردها در درجه حرارت پایین مانند لحیم کاری آلومینیوم و فشارهای جزئی بالاتر استفاده می شوند، در حالی که گرافیت، مولیبدن و تنگستن برای فرآوری ها در درجه حرارت بالاتر مانند سخت کنندگی، کوره پزی و لحیم کاری نیکل یا مس رایج تر است. از آنجا که المنت های گرمایشی وکیوم گرما را ایجاد کرده و آن را به بار توانی منتقل می کنند، اهمیت انتخاب آلیاژ مناسب برای ساخت آن در به حداکثر رساندن طول عمر، قابلیت اطمینان، کارایی و در نهایت نتایج فرآوری شده بسیار مهم است. تمام المنت های وکیوم با تستر هلیوم از نظر 100 درصد غیر قابل نشت بودن بررسی می شوند. انواع مختلف المنت های گرمایشی وکیوم و همچنین مزایا و محدودیت های آن ها در اینجا مورد بحث قرار گرفته است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.